קובי סלע מגיש: חדשות הפרשה – מטות מסעי • האזינו

    אשר גרייבר 2 Comment on קובי סלע מגיש: חדשות הפרשה – מטות מסעי • האזינו
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע, את הפינה הפופולארית 'חדשות הפרשה' לפרשת מטות – ב'קול חי' הגיש לא אחר מאשר קובי סלע בכבודו ובעצמו.

    בראשית הכותרות פורסם כי מפקדים בכירים בצבא מלינים על ייקור המס שגובים השלטונות על השלל הרב שנאסף במלחמה. במסיבת עיתונאים מיוחדת הציג הממונה על המכס את ההכנסות מן השלל: שישה עשר אלף, שבע מאות וחמישים שקלי זהב, שיועברו למשכן.

    בתוך כך נמסר שלאחר שמוין השלל, השמידו ראשי הצבא את כל קולקציית התכשיטים "Made in Midyan". הקולקציה כללה את ה'אצעדה' – צמידי רגליים, צמיד לידיים, עגילים – נזמי אוזניים וטבעות.

    חשיפה מעניינת: שני שבטים וחצי, יישארו ככל הנראה מחוץ לשטח ישראל. מדובר בשבט ראובן, גד וחצי שבט המנשה. אמש, נפגשו נציגי גד וראובן עם משה ואהרון וביקשו לאפשר להם להתמקם מעבר לירדן. בטפסי הבקשה למהלך החריג נכתב כי בשל עודפים גדולים לצאן ובקר שהצטברו לשני השבטים וחצי, ומנגד, היעדר שטחי מרעה פנויים, נאלץ "השבט לומר את דברו" ויתמקם מחוץ לגבול.

    אולם נראה כי ראשי העם אינם מרוצים מחלוקת הנטל המלחמתי. עדי ראיה דיווחו כי משה גער בשניים, ואף צוטט כאומר "לא יתכן שאחיכם ילחמו על הארץ, ואתם תסתלבטו מחוץ לגבול".

    פרשנים מעריכים כי בסופו של דבר יצטרפו השבטים למלחמה על הארץ ורק לאחר שאחרון השבטים ימצא את מקומו בתוככי ישראל הקטנה, ישובו ראובן, גד וחצי המנשה אל נחלתם מעבר לגבול.

    ידיעה נוספת, פרקליטות המדינה הוציאה הנחייה חדשה, שתמנע חשדות ורינונים אחר אנשי ציבור.

    לסיום, בהודעה שנמסרה לבני ישראל נאמר כי כל מי שהיה בחיים בזמן חטא המרגלים, לא ייכנס לארץ הקודש. יוצאים מן הכלל הם שניים: יהושע בן נון וכלב בן יפונה, ש"מלאו אחרי השם", כך לשון ההודעה.

    האזינו ל'חדשות הפרשה' במלואן:



    2 תגובות

    מיין תגובות